Catalunya Diari
El huracán Dorian a vista de satélite

El cicló tropical Lorenzo amenaça Galícia on podria arribar la setmana que ve

Aquest dilluns passat ja va agafar l’estructura de cicló tropical, i durant els pròxims dies podria creuar l’Atlàntic com a potent huracà amenaçant la comunitat gallega la pròxima setmana

La temporada d’huracans a l’Atlàntic arrenca cada any el dia 1 de juny i s’estén fins al 30 de novembre. Enguany, la temporada ha costat que arrenqués amb la formació dels primers ciclons, però durant les darreres setmanes l’activitat ha estat molt elevada.

La 13a tempesta tropical de la temporada a l’Atlàntic, Lorenzo, acabarà sent un poderós huracà de categoria 3 de cara el cap de setmana, amb vents de fins a 180 km/h. La seva trajectòria inusual, el faria dirigir-se cap a les illes Açores i posteriorment cap a la península, afectant la comunitat gallega.

La majoria d’huracans neixen a les aigües càlides de Cap Verd, davant les costes d’Àfrica, per dirigir-se posteriorment cap a l’oest, acabant incidint als mars càlids del Carib. Però Lorenzo es desmarcarà d’aquest patró, i viatjarà cap a les Canàries i cap a les Açores, direcció nord, per després dirigir-se, segons alguns models, cap a Galícia durant la pròxima setmana. Si es confirmen aquests pronòstics, seria el tercer cicló que afecta aquesta comunitat de manera indirecta, després que ho fes també Dorian i Humberto.

El rumb de Lorenzo

Ara mateix, la tempesta tropical es troba al sud-oest de Cap Verd, i durant les pròximes hores està previst que arribi a la categoria d’huracà. Segons el model americà GFS, Lorenzo seguirà movent-se direcció al Carib, però entre el dijous i el divendres guanyarà intensitat a la vegada que canviarà de direcció, dirigint-se cap al nord.

D’aquesta manera impactaria a les Açores primer i després seguiria el seu ascens, arribant a passar molt a prop de les costes gallegues, convertida, això sí, en una profunda borrasca. Per altra banda, el model europeu també observa aquest canvi de rumb cap al nord, però preveu que un potent anticicló acabarà protegint Galícia d’una afectació més directe per part de la borrasca.

De moment però, els mapes encara mostren molta incertesa sobre el camí que agafarà l’huracà Lorenzo, la qual cosa haurem d’estar molt atents a les noves actualitzacions meteorològiques per tal de saber la seva evolució i direcció final.

També et pot interessar...