La nueva teoría afirma que sondas extraterrestras llevan tiempo espiándonos

Els extraterrestres portarien milions d’anys observant-nos

Així ho afirma una polèmica teoria d’un conegut científic nord-americà, que explica les seves raons
La nueva teoría afirma que sondas extraterrestras llevan tiempo espiándonos
La nova teoria afirma que sondes extraterrestres fa temps que ens espien | Arxiu

Gran polèmica la que ha generat una nova teoria científica sobre la presència de vida extraterrestre al voltant de la Terra. Almenys així ho afirma el físic nord-americà James Benford, qui assegura que la vida intel·ligent d’altres parts de l’univers portaria milions d'anys observant el nostre planeta gràcies a la instal·lació de sondes ‘espies’ ubicades a les grans roques espacials que ens rodegen.

Aquesta teoria es basa en les roques espacials descobertes fa relativament poc al voltant de la Terra que segueixen una òrbita al voltant del Sol idèntica a la que fa el nostre planeta i, per tant, sempre les tenim a prop. Segons Benford, aquests cossos celestes ja haurien estat descoberts per extraterrestres fa molt de temps, on hi haurien instal·lat sondes ‘espies’ per observar-nos, ja que serien «una forma ideal» per contemplar el nostre planeta de forma discreta.

Imagen representativa de un asteroide acercándose a la Tierra
Les sondes extraterrestres estarien instal·lades a les roques espacials del voltant de la Terra | PixaBay

Espiant l’evolució de la nostra civilització

Segon explica Benford, aquestes sondes que ens rodegen estarien esperant el moment just en què la civilització terrestre evolucioni tecnològicament fins a nivells prou òptims com perquè els extraterrestres es posin en contacte amb nosaltres per tal d’establir una «conversa a temps real».

A més, el científic apunta que aquestes sondes 'espies' només respondrien a senyals terrestres segons el grau d'interès dels seus creadors. Benford suggereix que s'utilitzin telescopis de ràdio o òptics, i fins i tot que s'enviï una sonda des de la Terra fins a aquestes roques espacials, per tal de confirmar aquesta teoria.

Però la teoria de Benford no sorgeix del no-res, i és que tot plegat es basa en les conclusions que han exposat diferents persones que conformen els programes de Recerca d’Intel·ligència Extraterrestre (SETI). Si mirem encara més enllà, el treball del científic nord-americà no és 100% nou, ja que l’any 1960 el radiofísic Ronald Bracewell ja apuntava que vides intel·ligents d’altres parts de l’univers haurien arribat fins a la Terra després d’enviar sondes per tal de localitzar formes de vida arreu de l’espai.